Image Alt

Så går det till

Du startar ett nytt ärende via mobilappen och får snabbt kontakt med oss på Hälsa Hemma. Genom appen kopplar vi in den medicinska personal som behövs för att lösa ditt besvär – de allra flesta ärendena kan man faktiskt hantera via ett digitalt möte. Ofta har du kanske bara en fråga, vill förnya ett recept eller är orolig för ett födelsemärke?

Ibland behöver vi klämma på ett ben eller lyssna på ett hjärta, och då bokar vi ett hembesök! Vi föreslår en tidpunkt för hembesök när vi ändå är i närheten av dig. Om det är akut och du behöver ambulans ska du naturligtvis omedelbart ringa 112.

Efter att vi besökt dig och lyssnat på ditt hjärta, klämt på ditt knä eller undersökt ditt öra, fortsätter mötet i appen. Vi kan koppla in ytterligare expertis om det behövs, eller skicka remittera dig till andra specialister inom vården. Fortfarande har du översikt över ditt pågående ärende i mobilappen så att du vet vad som händer. Och om du har frågor är vi bara ett app-möte borta.