Tekniska problem med appen? Läs mer & få hjälp

Använd Hälsa Hemma-appen utan BankID

För att kunna använda Hälsa Hemma-appen behöver du kunna identifiera dig digitalt. Om du inte har BankID, kan vi göra en fysisk ID-kontroll och ge dig en kod så att du får tillgång till appen. Istället för BankID kommer du då kunna logga in med en personlig PIN-kod.

Så här gör du

  1. Kontakta oss för att boka tid på en av våra fysiska mottagningar på Karolinska i Solna eller Ekenleden i Kållered.
  2. Ta med dig en giltig identitetshandling och en mobiltelefon som du kan ta emot SMS på.
  3. Väl på plats får du ett SMS med en engångskod som du skriver in i appen.
  4. Du väljer en PIN-kod som du fortsättningsvis använder för att logga in i appen.
pin-kod-hh

Kontakta oss

Ta kontakt och boka tid för att legitimera dig.

En av våra leverantörer upplever just nu problem med en av sina tjänster, och det kan påverka möjligheten att logga in i appen. 

Om du har Android, gå till Google Play Store och klicka på “Uppdatera”.

Om du har Apple, följ dessa steg:

  1. Radera Hälsa Hemma-appen
  2. Installera den igen från App Store
  3. När du får meddelande om att det finns en uppdatering – klicka på “Fortsätt”
  4. Vänta i appen tills den flashar till – då kan du logga in som vanligt.

Klicka här för att hitta till appen på Apple App Store eller Google play. Alternativt får du kontakt med vårdpersonalen genom att starta ett ärende här på hemsidan.

Vi har stängt i dag midsommarafton.


Jag är specialist i allmänmedicin och har jobbat som läkare primärvården i Stockholm men även med digitala läkarbesök. Här på Hälsa Hemma gör vi både och, beroende vad som passar bäst. En av de finaste delarna av jobbet på en vårdcentral är att vi träffar våra patienter flera gånger och hinner lära känna varandra. På min fritid älskar jag att vara med min familj och med min hund.