Patientavgifter
Här hittar du information om vilka patientavgifter som gäller för Hälsa Hemma vårdcentral. Patientavgifterna bestäms av respektive region och frikort gäller.
Välj region nedan för att se patientavgifter
Vanliga patientavgifter och frikort gäller
Det här säger vårdcentralens användare
“Lätt att nå via appen, personlig och engagerad personal och tryggt att ha kontakt med samma läkare. Och sen att få hembesök, det är verkligen suveränt! Så skönt att slippa sitta i väntrum med en massa andra sjuka människor när man själv inte är kry.”
Recension på Trustpilot
Recension på Vården.se
“Har ALDRIG fått så här bra och smidig vård. Det känns som en vårdcentral i en drömvärld. Jag känner mig alltid trygg när jag vet att jag har hjälp bara några knapptryck från mig 🤩”
Recension på Google
Vanliga frågor
Gäller frikort?
Ja, frikort gäller hos oss, eftersom vi jobbar på uppdrag av regionen.
Hur bokar jag?
Om du vill boka eller avboka en tid gör du det genom Hälsa Hemma-appen.
Ladda ner appen här.
Klicka sedan på “Starta ärende”.
Hur fungerar Hälsa Hemma vårdcentral?
Hälsa Hemma är en komplett vårdcentral och är en del av den offentligt finansierade vården i Region Stockholm, Region Skåne och Västra Götalandsregionen. Vår vårdpersonal kan hjälpa dig med precis allt som andra traditionella vårdcentraler kan. Det innebär att vi kan hjälpa med undersökning, provtagning, behandling, sjukskrivning, recept, remiss och allt annat som en vårdcentral gör.
Första kontakten sker alltid via Hälsa Hemma-appen där du möter våra läkare eller sköterskor och får möjlighet att beskriva dina besvär. Du kan också skicka bilder eller video. När du behöver undersökas fysiskt eller ta prover bokar vi ett hembesök på en tid som passar för dig.
Allt som en vårdcentral kan hjälpa dig med, kan vi göra hemma hos dig!
Kan jag få samma typ av vård hos er som på en traditionell vårdcentral?
Absolut! Vi gör allt som en traditionell vårdcentral gör – fast i hemmet. Du får snabb kontakt med oss i Hälsa Hemma-appen. När vi behöver träffas fysiskt för att ta blodprov och göra vanliga undersökningar träffas vi hemma hos dig. Vi skriver såklart recept och skickar remisser vid behov.
Kan jag ställa frågor till vårdpersonalen före jag väljer Hälsa Hemma?
Det går utmärkt att kontakta vårdpersonalen före du listar dig. Starta ett ärende i Hälsa Hemma-appen, så hjälper vi dig.
Hur listar jag mig?
Du listar dig via 1177.se – vi guidar dig rätt i Hälsa Hemma-appen. Du kan också lista dig genom en fysisk blankett som du får av oss.
Är du nyfiken på Hälsa Hemma men vågar ändå inte byta? Läs mer om hur det fungerar att byta vårdcentral.
Hur kan jag betala?
Du kan betala via Swish eller faktura.
Kontakta oss i appen om dina specifika frågor som rör betalning, så hjälper vi dig vidare där.
Hur kan ni erbjuda hembesök till alla?
Hälsa Hemma kombinerar traditionell vård med modern teknik. Det gör det möjligt för oss att planera våra åkturer till våra patienter på ett smart sätt – så att vi kan träffa dig hemma! I vår app får du ett tidsspann när vi kommer till dig. I appen håller vi dig också uppdaterad om när vi kommer. På så sätt slipper du ta dig till vårdcentralen och vänta i väntrummet. Du bokar ditt besök enkelt genom Hälsa-Hemma-appen.
Hittar du inte det du söker? Se alla vanliga frågor här.
“Riktigt serviceminded. Vi blev bra bemött och fick snabb vård med kvalité. Läkarna följde även upp ärendet för att se om vi mådde bra efteråt. Det är sådan vård man behöver.”